EMAG

EMAG

07.07.2013

Model de absolvent: George Claudiu Săvulescu

Olimpiada de Ştiinţă a Uniunii Europene (EUSO)

Cel mai bun liceu din judeţul Dâmboviţa, „Ienăchiţă Văcărescu”,  are cu ce se mândri atunci când vine vorba de „tinerele vlăstare”. George Claudiu Săvulescu este unul dintre cei mai premiaţi olimpici din România.
Asta l-a propulsat către selecţia, alături de alţi trei colegi din ţară, la cea mai importantă competiţie din Europa în ceea ce priveşte ştiinţele exacte - Olimpiada de Ştiinţă a Uniunii Europene (EUSO), care va avea loc în luna februarie a anului viitor, la Atena.   Claudiu urmează o tradiţie din tată în fiu. Tatăl său, care este preot, a studiat şi el la acelaşi liceu, iar acum este preot în comuna Cobia. A cochetat cu olimpiadele şi concursurile de mic. Încă din gimanziu a participat la toate olimpiadele de matematică. Din clasa a VII-a însă, i s-a deschis „apetitul” pentru chimie.    „Îmi place cel mai mult chimia. M-a atras din primul moment. Se spune că chimia este tot ceea ce ne înconjoară. Am îndrăgit chimia şi datorită doamnei profesoare Leontescu Georgiana. Este şi muncă multă. Ca să ajung aici a fost nevoie de multă muncă, mai ales în perioada olimpiadelor. Trebuie să te pregăteşti constat pentru că altfel nu se poate.Merg în tot felul de tabere de chimie în fiecare vară ca să mă antrenez”, ne spune Claudiu.
Îi place foarte mult în aceste tabere, pentru că, spune el, îşi face foarte mulţi prieteni. „Mă duc acolo cu gândul că o să mă reîntâlnesc cu cu ceilalţi, chiar dacă ei sunt din alte judeţe şi ne întâlnim doar la concursuri. Ne vedem destul de rar”. , spune glumind cel mai tare olimpic la chimie din Dâmboviţa.   Experimentează tot timpul   Claudiu iubeşte orele de practică din laborator şi chiar de multe ori rămâne singur să mai încerce noi „compoziţii”. Îmi place foarte mult să fac eperimente şi să rămân singur în laborator. Simt că pot să fac orice şi să descopăr lucruri noi. E foarte interensat că din anumite reacţii chimice rezultă nişte substanţe colorate sau diferiţi compuşi de diferite culori. E fascinant la început. Pe măsură ce aprofundezi materia devine mai interantă. Există şi experimente mai spectaculaose. De exemplu, vulcanul chimic – se descompune o substanţă şi arată ca un vulcan. Am încercat să combin substanţte de mai multe ori. A ieşit ceva intresant. Am realizat ceva interesant”, ne explică George Claudiu.   Pe lângă chimie, lui Claudiu îi mai plac foarte mult călătoriile şi geografia.  Nu îi plac în schimb materiile umane. Nu îmi plac orele de desen, pentru că spune că nu se pricepe la desen.   Nume: Săvulescu George Claudiu Studii: clasa a IX-a, Colegiul Naţional „Ienăchiţă Văcărescu” Performanţe: reprezintă România la Olimpiadei de Ştiinţă a Uniunii Europene EUSO, care va avea loc în februarie, la Atena. Data naşterii: 27.08.1998 Locul Naşterii: Târgovişte

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu