EMAG

EMAG

26.08.2012

ŢEAPĂ CHINEZEASCĂ!

În mai 2011, şomerii s-au călcat în picioare pentru a-şi depune CV-ul
Fabrica de LCD-uri de la Dărmăneşti

În mai 2011, şomerii s-au călcat în picioare pentru a-şi depune CV-ul

Incredibil, dar adevărat. Chinezii de la Panda Electronics, membră a grupului Eurotion Electronics, ne-au momit că vor veni să investească 180 de milioane de euro la Dărmăneşti, judeţul Dâmboviţa, într-o fabrică de LCD-uri, însă, prin vocea unei „domnişoare elegante”, au spus că nu dispun de finanţare la momentul acesta. În mai 2011, AJOFM Dâmboviţa a organizat Bursa Locurilor de Muncă la Primăria Dărmăneşti, acolo unde peste 3.500 de şomeri şi-au depus CV-ul.
Lunând de bune promisiunile chinezilor, primăria Dărmăneşti s-a grăbit să construiască un liceul tehnologic, a instruit o parte dintre viitorii angajaţi şi a concesionat terenul pentru viitoarea fabrică pe o perioadă de 49 de ani.

„Săptămâna trecută a venit la mine un reprezentant al acestei firme, care vă spune sincer, m-a dezamăgit. Mi s-a părut că nici nu ştie ce vrea, dar să mai ştie cum trebuie făcut un asemenea proiect. A venit la mine o domnişoară elegantă. Mi-a plăcut, dar vă spun sincer că nu ştia mare lucru de proiect. Mi-a spus că nu există finanţare, chiar dacă domnul Popescu spunea acum un an de zile: 2000 de locuri de muncă, vom face, vom drege. Eu i-am oferit soluţii alternative, prentru că mi-a spus că nu are resurse sufieciente, ar vrea să înceapă undeva o activitate la un nivel mai mic. I-am spus că are hale în parcul industrial. O să am o altă discuţie. Poate nu a venit cine trebuia. Sunt deschis la discuţii. Mă interesează locurile de muncă şi sprijin pe oricine să creeze locuri de muncă. Nu voi face însă, concesiuni de terenuri, închirieri de spaţii fără să am garanţia că am de-a face cu investitori care sunt serioşi şi care pot să ducă la final un proiect”, a declarat Adrian Ţuţuianu, preşedintele CJ Dâmboviţa.



Pentru a fi sigur că cea mai mare parte a viitorilor angajaţi va proveni din comună, primarul a obţinut fonduri de la Banca Europeană pentru Investiţii, prin Ministerul Educaţiei şi a construit un liceu modern, care în maxim două luni, îşi va deschide porţile primei promoţii de elevi. Clădirea se află la câţiva paşi de locul în care va „răsări” viitoarea fabrică.

“Liceul este construit în proporţie de 95%. Mai este nevoie de mici finisaje şi mici ajustări pe ici pe colo. Vor învăţa aici nu numai elevii din comună. Chiar am fost întrebat de curând de cineva din Moreni dacă poate să vină şi copilul lui să studieze aici la Dărmăneşti şi i-am spus că vor avea acces toţi cei care doresc să lucreze în acest domeniu al electronicii. ”, a declarat Gheboianu Matei, edilul şef al comunei Dărmăneşti.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu