EMAG

EMAG

05.01.2014

Noi drepturi şi un plus de încredere pentru consumatori

Noile drepturi le vor oferi consumatorilor mai multă protecţie de câte ori îşi fac cumpărăturile în UE, în special on-line. Luna aceasta se introduc, în toate cele 28 de state membre ale UE, noi drepturi în materie de protecţie a consumatorilor. Acestea le vor permite celor 507 milioane de europeni să achiziţioneze bunuri şi servicii în condiţii de siguranţă, indiferent dacă merg la magazin sau cumpără on-line.

În baza noilor norme, aveţi la dispoziţie 14 zile pentru a returna bunurile pe care le-aţi cumpărat on-line sau pe care le-aţi comandat prin telefon sau e-mail. Aveţi dreptul să vă răzgândiţi, fără a invoca un motiv special. Această perioadă de reflecţie se aplică în întreaga Uniune.   În plus, comercianţii trebuie să vă ramburseze banii, inclusiv costurile de livrare, în termen de 14 de zile, în cazul în care decideţi să anulaţi comanda. Vânzătorii care doresc ca, în situaţia returnării bunurilor, cheltuielile aferente să fie suportate de clienţi, trebuie să precizeze din start acest lucru.   Mai multă transparenţă   Cumpărătorii vor beneficia de drepturi consolidate şi în ceea ce priveşte anularea tranzacţiilor care se încheie pe un site de licitaţii sau în urma unei vizite efectuate de către comerciant la domiciliul clientului.   De acum înainte, utilizarea opţiunilor predefinite pentru cumpărăturile on-line este interzisă. Cu alte cuvinte, când cumpăraţi un bilet de avion de exemplu, nu veţi sfârşi prin a achiziţiona, în mod neintenţionat, şi o asigurare de călătorie.  Până acum, consumatorii care doreau să renunţe la servicii suplimentare trebuiau să debifeze anumite rubrici.   Fără costuri ascunse   Comercianţii vor trebui să indice în mod clar costul total al unui produs sau serviciu. Mai exact, nu veţi mai suporta taxe suplimentare sau alte costuri care nu v-au fost semnalate înainte să introduceţi comanda.   Suprataxele pentru utilizarea cardurilor de credit vor fi plafonate de acum înainte. Astfel, comercianţii nu vor putea percepe taxe mai mari decât costul real pe care îl suportă pentru a vă pune la dispoziţie acest mijloc de plată.   Numerele de telefon cu suprataxă vor ajunge să fie şi ele de domeniul trecutului. Noile norme le interzic operatorilor să aplice în cazul acestora tarife mai mari decât cele percepute pentru convorbirile standard.   Acest nou pachet de drepturi ale consumatorilor, care înlocuieşte 4 directive, a fost adoptat în 2011. Ţările din UE au avut termen până în decembrie 2013 pentru a transpune în dreptul intern Directiva privind drepturile consumatorilor

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu